Eet gezond, leef langr

Welzijn is geen mening: het is een ontdekkingsreis van het beste diet om te volgen voor een beter en langer leven

Sommige bevolkingsgroepen leven langer dan andere, het is een bevestigd feit, en in de loop der jaren heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat dit voor een groot deel afhankelijk is van een eenvoudige, maar fundamentele factor: voeding, samen met een actieve levensstijl. Verschillende breedtegraden betekent verschillende diëten en sommige gemeenschappen bereiken de drempel van honderd jaar zonder het zelfs op te merken. De geschiedenis leert ons dat aan het begin van de jaren ’70 de invloedrijke publicatie National Geographic aan Dokter Axeander Loaf vroeg om de meest gezonde bevolkingsgroepen in de wereld te bezoeken om tze van dichtbij te bestuderen en te begrijpen wat hen zo’n lang leven geeft.

Onder de verschillende landen en gemeenschappen die hij bezocht waren: de inwoners van de Hunza regio in Pakistan, de Ecuadoranen van Vilcabamba en de Japanners van Okinawa. In navolging van zijn bevindingen zijn er veel studies uitgevoerd om te achterhalen wat deze bevolkingsgroepen echt help tom de eeuwige jeugd te bereiken en, na verloop van tijd werden veel gemeenschappen gevonden, waarin de viering van honderdjarige verjaardagen niet zo moeilijk lijkt te zijn: Nitoya in Costa Rica, de Oglastra region in Sardinië, Italië, evenals Loma Linda in Californië. De wereld is vol van deze oasen van oudere mensen,  die rustige, actieve levens leiden, aangezien ze allen in goede gezondheid verkeren en niet lijden aan de typische pijntjes en kwalen van hoge leeftijd. Maar wat zijn hun geheimen?

New York Times journalist Dan Buettner spreekt over Blauwe Zones, die gebieden op aarde waarin de grootste aantallen honderdjarigen zijn geconcentreerd, gebieden verenigd door het recept van onsterfelijkheid. Het ongelooflijke is dat geen van hen bijzonder voorzichtig zijn met hun taille of diet. Eenvoudig gezegd leven ze van wat hun land hen geeft, en blijven ze actief.
Wilt u het geheim weten om het doel van een leeftijd van 100 jaar te bereiken? 

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, ten minste 90% van uw diet dient te bestaan uit groenten. Groenten zijn de belangrijkste spelers in het dieet van de honderdjarige zones op de planeet. Groene bladgroenten zijn een echt panacee dankzij de vele eigenschappen en de hoeveelheid vezels en cellulose die ze bevatten. Vergeet ook niet peulvruchten, granen en gedroogde noten te eten, die belangrijke hoeveelheden aminozuren leveren, die onze lichamen niet zelf produceren. 

De tweede regel: drink, drink en drink nog wat meer (water). De regel is om tenminste 7 glazen per dag te drinken voor hydration hydratatie en om het zuiveringssysteem van ons lichaam actief te houden and en om onze hongerdrang, die altijd op de loer licht, te beperken.
Gebruik geen witte suiker of beperk het gebruik. Het is genoteerd als een van de “gifstoffen” van de 21e eeuw, samen met geraffineerde bloem en zouten. Suiker is berucht in het creëeren van afhankelijkheid, en net als alles wat afhankelijkheid veroorzaakt schaadt het onze gezondheid. Het is beter om honing, Stevia of fructose te gebruiken. En suiker in drankjes? Dat is eenvoudig, het is beter om ze au naturel te drinken of ze zelf te maken! Met de KitchenAid Maximum Extractioner Juicer is het bereiden van smakelijke en gezonde drankjes heel eenvoudig. Gele perzikextract en gember, of appel en wortels met hun zoete smaak, zullen elk verlangen naar een bruisend drankje overwinnen, terwijl de voedingsstoffen behouden blijven zonder verspilling.

Wilt u de gezonde gewoonten van de Japanners in Okinawa oppakken? Wees dan voorbereid op een volledige onderdompeling in vis. FUit vele studies over de jaren is naar voren gekomen dat een diet waarin vis en andere producten uit de zee dagelijks worden geconsumeerd leven met een paar jaar kan verlengen. Een portie per dag is genoeg, met name van olierijke vis. Wees vrij met sardines, kabeljauw, makreel en andere vis die als minder nobel worden beschouwd maar in realiteit echt schatkisten zijn van Omega 3 enzymen , die het niveau van slechte cholesterol in het bloed siginificant kunnen verlagen.

Eet vlees met mate, Ideaal zou zijn het volledig te vervangen door plantaardige proteïnen, die u vindt in peulvruchten en ook in veel groenten en pasta. Maar u hoeft het niet noodzakelijkerwijs op te geven. De inwoners van Ogliastra in Sardiniè, evenals de inwoners van de Blauwe Zones,  eten vlees van hun veestapel. SDus, waarom leven zij zo lang? Het geheim zit in de origine. Dieren die groeien terwijl ze vrij grazen, zijn gezonder dan dieren die groeien in kooien en produceren vlees dat smakelijk en zacht is, wat de smaakpapillen bevredigd, terwijl gifstoffen en vrije radicalen die circuleren in het lichaam worden beperkt. Het drinken van veel koffie zal u dichtbij de gewoonten brengen van de mensen uit Nicoya in Costa Rica: chet consumeren van overvloedige koffie gedurende de dag behoedt hen voor de ziekte van Parkinson en Alzheimer.  Beperk uzelf niet tot een klein kopje Espresso. Koffie komt maximaal tot uitdrukking in de verschillende bereidingsmethoden, zoals infusie. Neem wat Arabica bonen (welke? Wees geïnspireerd door het artikel Hippolyte Courty e L’Arbre à Café), een koffiemolen en een koffie-apparaat voor de methode van uw voorkeur. KitchenAid heeft voor u een uitzonderlijke reeks van koffie-apparatenvoor u gereserveerd.

Gerelateerde inhoud

Verlanglijstje

U moet zijn ingelogd om producten aan uw verlanglijstje toe te voegen.

Inloggen

Selecteer een ander product

Vergelijken

Producten vergelijken

U kunt niet meer dan 3 producten kopen. Verwijder een product voordat u een ander product toevoegt.