It’s all about guts!

Er wordt gezegd dat de darm ons tweede brein is en vandaag de dag zijn de trends qua eten meer dan ooit gericht op gezondheid. Hoe? Door kleurrijk te eten!

Van trends weten we dat ze komen en gaan. Of het nou op het gebied van mode of design is, wanneer men praat over stijl is er vaak weinig tijd om te wennen aan de laatste update omdat deze alweer op het punt staat te veranderen. Op het gebied van gezondheid en aan tafel is dit vergelijkbaar, maar een aantal van de laatste trends zijn sterk genoeg om te blijven en zelfs te groeien. Een daarvan: de darmgezondheid, deze is nauw verbonden met de huidtoestand, je stemming en effectiviteit van het immuunsysteem. Aandacht en zorg voor de buik is belangrijker dan ooit tevoren en is een sociale trend die wordt omarmd door een steeds grotere groep mensen over de hele wereld.

Kiezen voor alleen - of zoveel mogelijk - voedsel dat het darmstelsel helpt optimaal te werken wordt de nieuwe mantra en beste levensstijl om toe te passen in ons dagelijks leven, want het is waar dat we zijn wat we eten en dus zelf in de hand hebben de gezondheid van het darmstelsel te stimuleren of niet. Laten we het beter uitleggen: het is bekend dat wat we eten bepalend is voor de darmflora (de microbiota) en gedijt in onze darm. Echter is onlangs uit wetenschappelijk onderzoek aantgetoond hoe goede bacteriën versterkt kunnen worden wanneer deze worden gevoed met gekleurd voedsel en groenten die in het Engels ‘Gut Friendly Food’ worden genoemd en in Italië eenvoudiger worden aangeduid als ‘voedsel voor de darm’.

Hier 3 voorbeelden om niet geheel onvoorbereid voor de dag te komen.

Kimchi: een Koreaans alternatief, pittig en smaakvol vergeleken met de lokale zuurkool. Het is een gefermenteerde kool bereid met verschillende kruiden en ingrediënten, waaronder zout, chilipo​eder, ui, knoflook en gember. Traditioneel wordt het gemaakt in combinatie met vis, maar je vind in de winkels makkelijk een groenteversie of je maakt het zelf thuis. Het is rijk aan probiotica en een uitstekende brandstof voor de darmgezondheid.

Miso: een Japanse smaakmaker gemaakt van gefermenteerde sojabonen, ideaal voor de dikke darm, die van probiotica houdt. Naast alle gezonde voordelen is de fantastische smaak een winnende combinatie om sauzen en hartige dressings mee te bereiden of om een touch te geven aan soepen en bouillons, strikt aan het einde van het koken toe te voegen om de probiotica te bewaren.

Augurken: zure groenten. Eenvoudiger kan niet. Ook in de vorm van een komkommer. Augurken zijn rijk aan antioxidanten en de beste vrienden van het darmstelsel. Om ervoor te zorgen dat de voedingsstoffen intact blijven, is het beter om de verse varianten te kiezen die in de koelafdelingen worden verkocht.

Voor degenen die besluiten dit type dieet in hun dagelijks leven op te nemen, zal het thuis koken en experimenteren toenemen.  Er zullen verschillende soorten manieren van koken worden toegepast om alle goede eigenschappen van het voedsel te behouden, nieuwe doelen worden gezocht om hun creativiteit uit te dagen, en veel vrienden worden uitgenodigd voor het avondeten. Een goed hulpmiddel zal in dat geval de Twelix KitchenAid Oven zijn die verschillende kookmethodes, standaardconventie en stoomkoken combineert.  En het KitchenAid Chef Touch-systeem niet te vergeten, dat drie hoogwaardige apparaten combineert: een vacuümmachine, een stoomoven en een straalkoeler voor ultrasnel koelen en vriezen.

Gerelateerde inhoud

Verlanglijstje

U moet zijn ingelogd om producten aan uw verlanglijstje toe te voegen.

Inloggen

Selecteer een ander product

Vergelijken

Producten vergelijken

U kunt niet meer dan 3 producten kopen. Verwijder een product voordat u een ander product toevoegt.